A Közös Hivatal szervezete
I.) Szervezeti struktúra
A Hivatal létszáma 20 fő, melyből
- 1 fő: jegyző
- 1 fő aljegyző
- 1 fő: igazgatási csoportvezető
- 1 fő: szociális és gyermekvédelmi ügyintéző
- 2 fő: kereskedelmi ügyintéző
- 2 fő: műszaki ügyintéző
- 3 fő: adóügyi ügyintéző
- 6 fő: pénzügyi ügyintéző
- 3 fő: ügykezelő
Hivatalon belüli szervezeti egységek:
Igazgatási csoport
Létszám: |
8 fő |
Vezetője: |
igazgatási csoportvezető |
Feladata: |
A szociális- és gyermekvédelmi igazgatás kivételével valamennyi igazgatási feladat ellátása, így kereskedelmi igazgatás, az adóigazgatás, a belügyi igazgatás, a kommunális igazgatás, a növény- és állatvédelmi, környezet- és természetvédelmi igazgatás. |
A Hivatalt a jegyző képviseli, a szervezeti egység vezetője az általa vezetett csoport feladatkörébe tartozó ügykörökben járhat el a Hivatal képviselőjeként, amennyiben erre a jegyzőtől egyedi meghatalmazást kap.
Feladat- és hatáskörök
A jogszabályokban meghatározott hatáskörök címzettje általában a jegyző. A jegyző hatásköreit a kiadmányozási jog kivételével nem ruházhatja át az ügyintézőkre. Abban az esetben, amikor a jogszabályban meghatározott hatáskör címzettje a Hivatal ügyintézője – így különösen anyakönyvi igazgatás -, akkor a hatáskört az adott köztisztviselő gyakorolja.
Jegyző: |
- vezeti a Hivatalt, felelős a Hivatal működéséért és gazdálkodásáért;
- biztosítja a Hivatal működéséhez szükséges személyi és tárgyi feltételeket, a képviselő- testületek által megszabott költségvetési keretek között;
- képviseli a Hivatalt külső szervek előtt;
- tervezi, szervezi, irányítja és ellenőrzi a Hivatal szakmai és gazdasági működésének valamennyi területét;
- gyakorolja a jogszabályban meghatározott hatásköreti;
- gyakorolja a munkáltatói jogokat;
- ellátja a Hivatal működését érintő jogszabályokban, önkormányzati rendeletekben és döntésekben a részére előírt feladatokat;
- elkészíti a Hivatal SZMSZ-ét és más, kötelezően előírt szabályzatait, rendelkezéseit;
- kapcsolatot tart a helyi, területi és országos szakmai szervezetekkel, hivatalokkal;
- támogatja a Hivatal munkáját segítő testületek, szervezetek, közösségek tevékenységét;
- folyamatosan értékeli a Hivatal és a Hivatal dolgozóinak tevékenységét, munkáját.
|
Aljegyző: |
- helyettesíti a jegyzőt;
- közreműködik a testületi, bizottsági, társulási tanácsi ülések előkészítésében, a testületi anyagok kezelésében, az üléseken hozott döntések végrehajtásában;
- vezeti a szociális- és gyermekvédelmi igazgatási, valamint az ügyiratkezelési, titkársági feladatok ellátását
- kiadmányozási joga van valamennyi igazgatási ügy tekintetében.
|
Szociális, gyermekvédelmi, munkaügyi ügyintéző: |
- szociális ügyek intézése;
- gyermekvédelmi ügyek intézése;
- az önkormányzatok által a kötelező szociális ellátásokon kívül önkormányzati rendeletben a lakosság részére biztosított ellátásokkal kapcsolatos ügyek intézése;
- közfoglalkoztatással kapcsolatos feladatok ellátása;
- az önkormányzatok intézményeivel kapcsolatos ügyek intézése, a pénzügyi, gazdasági ügyek kivételével;
- jegyzőkönyvvezetői feladatok ellátása;
- a munkakörébe tartozó feladatokkal összefüggésben az adatszolgáltatási feladatok ellátása;
- munkaügyek intézése;
- adó- és értékbizonyítványok kiállítása;
- hagyatéki ügyek intézés;
- a feladatköreit érintő adatszolgáltatási feladtok ellátása.
|
Ügykezelők: |
- iktatási, iratkezelési feladatok ellátása;
- irattározási feladatok ellátása;
- jegyzőkönyvvezetői feladatok ellátása;
- postázás;
- gépelési feladatok ellátása;
- beszerzések lebonyolítása;
- képviselő-testületi, bizottsági anyagok tárolása, kezelése;
- hirdetmények kifüggesztése;
- értekezletek, tanácskozások, tárgyalások, testületi ülések előkészítése;
- telefonközpont kezelése;
- ügyfelek fogadása, útbaigazítása;
|
Igazgatási csoportvezető: |
- az igazgatási csoport vezetése;
- birtokvédelmi ügyek intézése;
- népesség- és lakcím-nyilvántartási ügyek intézése;
- a munkakörébe tartozó feladatokkal összefüggésben az adatszolgáltatási feladatok ellátása;
- a képviselő-testületi ülések előkészítésében való részvétel;
- a jegyző és az aljegyző helyettesítése;
- a kiadmányozási joga van valamennyi igazgatási ügy tekintetében.
|
Kereskedelmi ügyintéző (a): |
- kereskedelmi igazgatási ügyek intézése;
- ipari igazgatási ügyek intézése;
- strand üzemeltetéssel kapcsolatos feladatok ellátása;
- jegyzőkönyvvezetői feladatok ellátása;
- a munkakörébe tartozó feladatokkal összefüggésben az adatszolgáltatási feladatok ellátása.
|
Kereskedelmi ügyintéző (b): |
- kereskedelmi igazgatási ügyek intézése;
- ipari igazgatási ügyek intézése;
- adó- és értékbizonyítványok kiállítása;
- a munkakörébe tartozó feladatokkal összefüggésben az adatszolgáltatási feladatok ellátása.
|
Műszaki ügyintéző (a): |
- hulladékgazdálkodással kapcsolatos ügyek intézése;
- környezet-, és természetvédelmi ügyek intézése;
- vadkárügyek intézése;
- állatvédelmi, állategészségügyi ügyek intézése;
- termőfölddel, növényvédelemmel kapcsolatos ügyek intézése;
- polgári védelmi, katasztrófavédelmi és tűzvédelmi feladatok ellátása;
- közlekedéssel kapcsolatos ügyek ellátása;
- közterület-használattal kapcsolatos ügyek intézése;
- kommunális igazgatással kapcsolatos feladatok ellátása;
- helyi településrendezési eszközökkel kapcsolatos feladatok ellátása;
- a munkakörébe tartozó feladatokkal összefüggésben az adatszolgáltatási feladatok ellátása.
|
Műszaki ügyintéző (b): |
- hulladékgazdálkodással kapcsolatos ügyek intézése;
- környezet-, és természetvédelmi ügyek intézése;
- vadkárügyek intézése;
- állatvédelmi, állategészségügyi ügyek intézése;
- termőfölddel, növényvédelemmel kapcsolatos ügyek intézése;
- polgári védelmi, katasztrófavédelmi és tűzvédelmi feladatok ellátása;
- közlekedéssel kapcsolatos ügyek ellátása;
- közterület-használattal kapcsolatos ügyek intézése;
- kommunális igazgatással kapcsolatos feladatok ellátása;
- helyi településrendezési eszközökkel kapcsolatos feladatok ellátása;
- a munkakörébe tartozó feladatokkal összefüggésben az adatszolgáltatási feladatok ellátása.
- pályázatok;
- közbeszerzések;
- az önkormányzatok intézményeivel kapcsolatos ügyek intézése, a pénzügyi, gazdasági ügyek kivételével;
- strand üzemeltetéssel kapcsolatos feladatok ellátása;
- a munkakörébe tartozó feladatokkal összefüggésben az adatszolgáltatási feladatok ellátása.
|
Hatósági ügyintéző: |
- népesség nyilvántartási feladatok ellátása;
- központi címregiszterrel kapcsolatos feladatok ellátása;
- közreműködés az adóigazgatási feladatok ellátásában;
- iktatási, iratkezelési feladatok ellátása;
- irattározási feladatok ellátása;
- jegyzőkönyvvezetői feladatok ellátása;
- képviselő-testületi, bizottsági anyagok tárolása, kezelése;
- hirdetmények kifüggesztése;
- értekezletek, tanácskozások, tárgyalások, testületi ülések előkészítése;
- telefonközpont kezelése;
- ügyfelek fogadása, útbaigazítása;
- ügyfélfogadási feladatok ellátása;
|
Adóügyi ügyintézők: |
- az adóztatással kapcsolatos feladatok ellátása, így különösen: nyilvántartás, bevallások feldolgozása, adófizetési kötelezettség megállapítása, adókivetés, befizetések könyvelése, értesítők kiküldése, felhívások kibocsátása, ellenőrzés, behajtás, végrehajtás;
- nyilvántartás
- bevallások feldolgozása
- adófizetési kötelezettség megállapítása, adókivetés
- befizetések könyvelése
- értesítők kiküldése; felhívások kibocsátása
- ellenőrzés
- behajtás
- végrehajtás
- hagyatéki eljárással kapcsolatos feladatok ellátása
- a feladatkörüket érintő adatszolgáltatási feladatok ellátása.
|
Pénzügyi ügyintézők: |
- a költségvetési koncepció, költségvetési rendelt tervezet elkészítése;
- a költségvetés végrehajtásához kapcsolódó tájékoztatók, beszámolók, zárszámadás elkészítése;
- normatív költségvetési támogatások igénylése, az azokkal való elszámolás;
- a Magyar Államkincstár részére teljesítendő adatszolgáltatások elkészítése;
- a költségvetés végrehajtása, a kifizetések teljesítése, a házi pénztár kezelése;
- könyvelési feladatok;
- vagyongazdálkodási, leltározási, selejtezési feladatok ellátása;
- áfa bevallások elkészítése;
- nyilvántartások vezetése;
- pénzügyi szabályzatok elkészítése, karbantartása;
- érvényesítői, ellenjegyzői jogkörök gyakorlása;
- a központi illetményszámfejtő rendszerben a kifizetések számfejtése és a jelentések elkészítése;
- feladatköréhez tartozó adatszolgáltatási feladatok ellátása;
|
A pénzügyi ügyintézők feladatainak megosztását a mindenkori munkaköri leírások tartalmazzák.
Anyakönyvvezetői feladatokat a szakvizsgával rendelkező 6 fő láthat el.
A feladatok részletezését, megosztását a munkaköri leírások tartalmazzák. A munkaköri leírások elkészítéséért, aktualizálásáért a jegyző a felelős.
A Hivatal székhelyén 16 fő dolgozik, a Révfülöpi Kirendeltségen 4 fő (kereskedelmi ügyintéző (b), műszaki ügyintéző, 1 fő adóügyi ügyintéző, 1 fő ügykezelő) állandó munkahelye a Révfülöpi Kirendeltség.
A Révfülöpi Kirendeltségen biztosított
- a jegyzői hatáskörbe tartozó igazgatási ügyek megindításának, a kérelmek benyújtásának lehetősége, az ezen ügyekről való tájékoztatás;
- a jegyzői hatáskörbe tartozó igazgatási ügyek közül Révfülöp település vonatkozásában legalább az anyakönyvvezetői feladatok ellátása, az adó-, a kereskedelmi, a növény- és állatvédelmi-, a kommunális igazgatási és a hulladékgazdálkodással kapcsolatos ügyek intézése;
- a polgármester és a képviselő-testület hatáskörébe tartozó igazgatási ügyek megindításának, a kérelmek benyújtásának lehetősége, az ezen ügyekről való tájékoztatás Révfülöp település vonatkozásában;
- a polgármester és a képviselő-testület működésének biztosításával, feladatainak ellátásával, az általuk meghatározott feladatok végrehajtásával kapcsolatos ügyintézés Révfülöp település vonatkozásában, amennyiben ezt a kirendeltségen célszerűbben el lehet látni;
- az e feladatokkal kapcsolatos ügyiratkezelés.
II.) Felügyeleti szerv
Veszprém Megyei Kormányhivatal
8200 Veszprém Megyeház tér 1.
Telefon: 06/88/579-300
Fax: 06/88/579-349
E-mail: < hivatal@vemkh.gov.hu
>
Honlap: http://www.kormanyhivatal.hu/hu/veszprem
III.) Tevékenységek
A Hivatal alaptevékenysége:
Ellátja a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvényben és a vonatkozó egyéb jogszabályokban a számára meghatározott feladatokat Balatonhenye, Balatonrendes, Kékkút, Kővágóörs, Köveskál, Mindszentkálla, Révfülöp, Salföld és Szentbékkálla települések vonatkozásában.
Az alaptevékenység szakágazat kódja:
841105 helyi önkormányzatok és társulások igazgatási tevékenysége.
Kormányzati funkciók:
016010 - |
Országgyűlési, önkormányzati és európai parlamenti képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek |
016020 - |
Országos és helyi népszavazással kapcsolatos tevékenységek |
011130 - |
Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége |
011220 - |
Adó- vám- és jövedéki igazgatás |
A költségvetési szerv államháztartási szakágazat rend szerinti besorolása
841105 - |
Helyi önkormányzatok és társulások igazgatási tevékenysége |
A Hivatal vállalkozási tevékenységet nem lát el.
A Hivatal alaptevékenységét elsősorban a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény, az alapító önkormányzatok Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló önkormányzati rendeletei, igazgatási tevékenységeinek körét az ágazati jogszabályok, igazgatási tevékenységének eljárási szabályait a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény, gazdálkodását az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény, valamint az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet szabályozza.
Nincs olyan gazdálkodó szervezet, mely fölött a Hivatal tulajdonosi, alapítói jogokat gyakorolna.
A Hivatalhoz rendelt más költségvetési szervek:
- Káli-medence Idősek Otthona Mindszentkálla;
- Kővágóörsi Napköziotthonos Óvoda;
- Közös Fenntartású Napközi Otthonos Óvoda (Köveskál);
- Révfülöp és Térsége Napközi Otthonos Óvoda.